Notícies
Portada > Actualitat > Notícies > CONTINUA EN MARXA EL SAHM (SERVEI D'ASSESSORAMENT HIPOTECARI MUNICIPAL)
CONTINUA EN MARXA EL SAHM (SERVEI D'ASSESSORAMENT HIPOTECARI MUNICIPAL)
30/10/2017
CONTINUA EN MARXA EL SAHM (SERVEI D'ASSESSORAMENT HIPOTECARI MUNICIPAL)
L'Ajuntament de Silla continuarà oferint assessorament hipotecari gratuït mentre la Mancomunitat no renove el conveni
CLAUSULES2
L'assessorament jurídic sobre préstecs hipotecaris, arrendaments i clàusules sol que presta l'Ajuntament de Silla amb la col·laboració de la Mancomunitat, seguirà en marxa, mentre s'espera la renovació del conveni. Aquest servei és gratuït i es realitza a les dependències de Benestar Social, en l'edifici Font de la Bàscula al carrer de Sant Josep, 56.


S'han programat una sèrie de dates per reforçar l'assessorament a aquelles famílies que estiguen en risc de desnonament per no poder afrontar les despeses hipotecàries. Es facilitarà la mediació amb les oficines bancàries per ajudar-los a formular una proposta de reestructuració de deute, a exigir als bancs que apliquen el codi de bones pràctiques de les entitats bancàries o a presentar la reclamació per a la restitució de les quantitats indegudament cobrades. I és que, després de les últimes sentències contra els bancs, també es podrà comprovar si existeix alguna clàusula sòl al seu contracte amb el banc i avaluar la quantia aproximada de la reclamació que poden interposar els consumidors en la defensa i protecció dels seus drets.


Al dispositiu informatiu, el qual ja està preparat per començar a funcionar, poden recórrer també aquells consumidors que, encara que no s'hagen vist afectats per les clàusules sòl, desitgen reclamar les despeses abonades en concepte d'escriptura i inscripció de la hipoteca.


La resposta que es vol donar des de Benestar Social als usuaris, bàsicament, es centra a determinar si es pot aconseguir una mediació amb les entitats per ajustar les quotes hipotecàries a les quals puguen fer enfront de les famílies, esbrinar si els afectats tenen clàusula sòl a la seua hipoteca i en eixe cas, conéixer la quantitat que hauria de reclamar, a més de com formular eixa reclamació.


Les qüestions a les quals es dóna resposta des de Benestar Social són, bàsicament, les tres que es plantegen molts ciutadans: Tinc clàusula sòl en la meva hipoteca? En cas afirmatiu, quina quantitat hauria de reclamar a l'entitat bancària? I, com puc formular aquesta reclamació?


En el càlcul de la clàusula sol, en primer lloc, s'examinarà el contracte hipotecari del consumidor per determinar en quina situació es troba l'afectat i si en aquest existeix o no clàusula sòl. En cas que existisca, el dispositiu d'informació utilitzarà un programa de càlcul per avaluar la quantia aproximada de la reclamació que ha de fer l'afectat, incloent-hi els interessos corresponents. Per a això han d'aportar-se les característiques del préstec hipotecari subscrit: data, interés, període de revisió, període d'amortització, amortitzacions anticipades, etc.
Ministerio de Industria, Energía y Turismo Plan Avanza 2 Cofinanciado por el Ministerio de Industria, Energía y Turismo.
Referencia : TSI-050100-2009-0167